Koningsschot 6, 3905PS Veenendaal +31 (0) 85 489 58 41

E-Fulfilment

Wat is e-Fulfilment

Fulfilment is vandaag de dag een veelgebruikte term binnen de logistieke dienstverlening. Het wordt vooral toegepast bij de logistiek voor webshops en andere bedrijven. Maar wat is fulfilment nu eigenlijk en wat voor meerwaarde heeft dit voor uw bedrijf?

“e-fulfilment is de verwerking van goederen na een transactie via het internet. Het gaat net als traditionele logistiek of fulfilment over het bewaren van goederen, het verwerken van orders en het organiseren van het transport, zodat de levering bij de klant correct gebeurd. Toch is er zeer groot verschil met het traditionele proces van fulfilment. E-fulfilment wordt vooral gekenmerkt door processen, die gepaard gaan met e-commerce.”

Fulfilment is dus feitelijk het hele proces van orderafhandeling: vanaf het moment dat een order binnenkomt in het backoffice-systeem tot aan het bezorgmoment bij de klant.

Bij Alon Logistics is het mogelijk om uw producten bij ons op te slaan en rechtstreeks van Alon Logistics naar de klant te versturen. Dit kunnen voorverpakte producten zijn maar ook nog te verpakken producten. Voor een all-in tarief pakken wij deze in en versturen wij deze dezelfde dag nog naar de ontvanger.

Voor 23:30 besteld is bij ons altijd dezelfde dag verzonden en de volgende dag geleverd!

 

Het proces van e-fulfilment

Als eerste is het belangrijk dat het ordersysteem van de klant gekoppeld is aan onze platform. Daarna volgen een aantal stappen:

  1. De ontvangst van de goederen. Het gaat hier om de goederen die binnenkomen in onze warehouse. Deze worden door de medewerkers ontvangen, zorgvuldig nageteld en gecontroleerd op beschadigingen. Daarna worden ze ingeboekt in onze systeem en op de juiste plaats in het magazijn opgeslagen.
  2. De opslag van goederen. Goederen worden dus opgeslagen in het magazijn. Dit is eigenlijk altijd maatwerk. Verschillende producten vragen om verschillende opslagvoorwaarden. Zo moet de opslag van medicijnen en voeding aan andere eisen voldoen dan de opslag van kleding en onderdelen. De opgeslagen producten worden geregistreerd in onze systeem. Zo hebben we altijd inzicht in de voorraad en is deze altijd up to date.
  3. Orderverwerking. Komt er een order binnen, dan volgt het picken: het bij elkaar pakken van de juiste producten en het (verzend)klaar maken. Dit moet accuraat gebeuren omdat er soms tussen de binnenkomst van een order en de verzending maar een kort tijdsbestek zit. Op tijd leveren is belangrijk!
  4. Assemblage en/of montage. Soms is het nodig dat een product nog moet worden geassembleerd of gemonteerd. Dit gebeurt nog voor verpakking en verzending.
  5. Inpakken. Is een product compleet, dan kan het worden ingepakt of verpakt. Ook dit kan op verschillende manieren gebeuren, van een simpele verzenddoos tot eigen verpakkingen en van gepersonaliseerde orders tot aan hele pallets.
  6. Verzenden. Is het product klaar voor verzending, dan wordt dit overgedragen aan de vervoerder. Het kan dat wij dit zelf verzorgen of bijvoorbeeld Packs of PostNL. Op deze manier zorgen we er vervolgens voor dat het product bij de juiste ontvanger terecht komt.

Heeft u interesse in onze diensten neem dan direct contact op met onze sales afdeling via sales@alonbv.nl, via 085-4895841 of via onderstaand web-formulier.

 

Contact

Back to top